Zaznacz stronę

Korzystając z kilkuletniego doświadczenia w świecie blogów oraz  serwisów internetowych, opiszę spostrzeżenia dotyczące kierunku, który zapewne obierze blogosfera w przyszłych latach.

© stock.chroma.pl/olechowski

© stock.chroma.pl/olechowski

Media społecznościowe:

W roku 2016, rozpocznie się powolne lecz nieuchronne przechodzenie z platform blogowych na media społecznościowe, głównym kierunkiem migracyjnym pozostanie Facebook. Kominek powoli rozpoczyna przecieranie szlaków, jednak jeszcze nikt nie zrobił tego skutecznie. W niedalekiej przyszłości rozpoczniemy publikowanie premierowych wpisów na Facebooku, by potem udostępniać ich kopię na własnej domenie, w ten sposób dotrzemy do niedobitków unikających mediów społecznościowych. Przy okazji własna domena posłuży jako koło ratunkowe na  wypadek zatonięcia społecznościowego okrętu. Wyznacznikiem jakości, nie będą tylko zasięgi lecz przede wszystkim zaangażowanie odbiorców, z tego powodu w przypadku promowania wpisów na facebooku,  dla każdego z osobna powinniśmy starannie wybrać grupę docelową.

Blogerzy

Większość blogerów wiedzie spokojny bezkonfliktowy żywot w harmonii z innymi twórcami. Wszystko zmieni się za sprawą profesjonalizacji blogosfery, skończyła się era bezpłatnych zasięgów, co teraz wydaje się profesjonalne, za pięć lat będzie kompletną amatorszczyzną. Początkujący blogerzy, będą musieli wyłożyć spore pieniądze, by przekonać do siebie publiczność lub podpisać kontrakt z agentem, który dzięki znajomości z obydwiema stronami, rozpocznie negocjacje z reklamodawcami jak i poszuka partnerów do kampanii wizerunkowych. Przypuszczam, że pierwszą profesjonalną wytwórnie osobistości stworzy, któryś z topowych blogerów. Oczywiście nadal każdy będzie niezależny, jednak cała kasa będzie w rękach kilku większych blogerów i wspomnianych agencji, to oni będą przez długie lata wyznaczać kierunki rozwoju blogosfery.

Parentingowy rok:

Pojawi się jeszcze więcej miejsca dla blogerów parentingowych, którzy ewoluują do pełnoprawnego lifestyle, przestaną pisać tylko o dzieciach i sprawach związanych z nimi. Czytelnicy przychodzą, by poznać opinie, przeczytać ciekawą historię lub po prostu dowiedzieć się co słychać u dobrego znajomego, warto odwzajemnić tą miłość… Przy odrobinie szczęścia, wyłoni się kilku specjalistów kreujących przyszłość wszystkich byłych już parentingowców, i to wśród nich należy szukać dalszych wskazówek. Celowo nie skupiam się na innych gałęziach blogosfery, bo przecież tam wszystko od kilku lat wygląda tak samo. Warto zapamiętać, wyznacznikiem atrakcyjności dla reklamodawców będą  zasięgi i przede wszystkim duże liczby zaangażowanych odbiorców.

———

Ps.  Na Facebooku już wiedzą, teraz pozostaje tylko poinformować ukochanego czytelnika bloga…

W jakiś magiczny sposób wszystkim przypadł do gustu pomysł promowania  blogów oraz czytelników, naturalną koleją rzeczy jest jego rozwinięcie, które przedstawiam poniżej.

1. Raz na 30 dni, z nadesłanych blogów wybiorę blog miesiąca.
2. Tak samo jak w punkcie znajdującym się powyżej, zostanie wybrany tekst miesiąca.
3. I oczywiście coś dla ukochanych czytelników http://historia-kanta.pl, najlepszy komentarz miesiąca.

——————

Najwyższa kapituła konkursu, czyli Kant. Nieosobiście wręczy nagrodę każdej osobie wybranej jako zwycięzca, i już do końca życia wygrany, będzie mógł władać nadanym tytułem, otwierającym drogę do sławy lub zupełnego zapomnienia…

Wyniki będą ogłaszane na blogu/facebooku *w specjalnie przygotowanej do tego szczytnego celu kategorii. W ciągu roku nagrodzę 12 blogów, zwracając uwagę zarówno na fanpage jak i blog

Zgłoszenia blogów/tekstów.

*Wystarczy dodać link do bloga, w dziale „posty gości” mieszczącym się po lewej stronie FanPage, lub czekać aż w zupełnie przypadkowy sposób trafię na Twój blog. Proponuję pierwsze rozwiązanie, z prozaicznego powodu jest szybsze…

Pin It on Pinterest

Share This

FreshMail.pl