Zaznacz stronę

Pamiętacie zapewne ranking najlepszych wpisów w 2015 roku, dzięki uprzejmości Facebooka wkradł się w niego mały błąd, o ile statystyki ilości odwiedzin postów, powinny być wiarygodne -Sprawdzane trzema różnymi systemami do analizy ruchu-, to sama liczba udostępnień może być błędna… 

© stock.chroma.pl/olechowski

© stock.chroma.pl/olechowski

Niestety nie jestem w stanie określić prawidłowej liczby udostępnień wpisów poprzez facebooka, pod każdym opublikowanym artykułem znajdują się przyciski udostępniania, które powinny zliczać poprawnie osoby, które podały dalej wpis z uwagi na jego wartościową treść.  Wszystko się komplikuje w momencie wykupienia płatnej reklamy na facebooku, nieprawidłowość zauważyłem przy konkretnym modelu promocji „Skieruj klientów do witryny„.

Po moderacji otrzymasz gratisowe 62 udostępnienia, których nigdy nie było…

Często wchodząc na blogi sprawdzam liczbę udostępnień, która  pomaga określić danego autora oraz zaangażowanie odbiorców. W wielu przypadkach, zaczynam lekturę od najczęściej udostępnianych wpisów, dzięki temu małemu przyciskowi podświadomie dodawałem etykietkę autorowi… Zapewne wielu z was czytając cudze wpisy zwraca uwagę na liczbę udostępnień, która może lecz nie musi być zakłamana, błąd zauważyłem tylko w przypadku jednego modelu promocji, co nie oznacza, że w przeszłości nie dotyczył innych.

W momencie zaakceptowania reklamy przekierowującej do konkretnej podstrony, jak by za dotknięciem magicznej różdżki pojawia się zawyżona liczba. Oczywiście mógłbym pozostawić wszystko tak jak jest obecnie, cieszyć was dodatkowymi udostępnieniami, których w rzeczywistości nie było. Być może, ktoś z was dał się zwieść udostępnieniom:) Czytelnicy chętniej udostępniają treści widząc, że zrobiła to już spora grupa osób. Wyświetlenie fejkowych udostępnień zapewne w jakiś sposób przyczyniło się do kliknięcia w przycisk dzielenia się treścią.

Gdzie jest błąd

Mam nadzieję, że nie jest to celowe zagranie Facebooka, mające na celu zwiększenie atrakcyjności ich oferty na tle konkurencji, gdybym prowadził większy serwis zapewne nawet nie wychwyciłbym nieprawidłowości. Zastanawiam się tylko, dlaczego liczba udostępnień wzrasta w momencie zaakceptowania reklamy przez moderatorów Facebooka, jeżeli u was występuje podobna sytuacja będę wiedział, że problem leży po stronie Facebooka, i do momentu rozwiązania należy zaprzestać promowania wpisów w tej formie.

Możecie sprawdzić, czy przypadkiem u was efekt nie będzie taki sam, zamawiając reklamę kierującą odbiorców do waszej witryny, gdy zostanie zaakceptowana proponuję przejść do podstrony, by dowiedzieć się czy otrzymaliście fejkowe udostępnienia.

 

Pin It on Pinterest

Share This

FreshMail.pl